موسسه مکتب الشهداء

🚩 ما ملت امام حسینیم- ما ملت شهادتیم

موسسه مکتب الشهداء

🚩 ما ملت امام حسینیم- ما ملت شهادتیم

🔴 اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود.

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۴
آبان

شماره‌ی دویست‌وشصت‌ودوم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «شکست حداکثری» تقدیم به روح مطهر شهید مدافع حرم  شهید محمدرضا دهقان‌امیری .

تاریخ شهادت: 21 آبان 94 -شهادت: حلب سوریه، توسط تروریستهای تکفیری-مزار: گلزار شهدای امامزاده علی اکبر چیذر

-یک امتیاز {شـهدای مدافع حـرم} هم این اسـت کـه اینها در غربت به شـهادت رسـیدند؛ ایـن هم امتیـاز بزرگی اسـت، این هم پیـش خدای متعـال فراموشنمی شـود و نادیـده گرفتـه نمی شـود. خـدای متعـال جزئیات کارهـا را حسـاب می کنـد. ایـن جـوان... پـدر و مـادری داشـته کـه بـه او چشـم دوختـه بودنـد کـه کمک حالشـان باشـد؛ اینها را گذاشـته و رفتـه جانـش را کـف دسـت گرفتـه در راه خدا؛ همـه ی اینها پیـش خـدای متعـال محفـوظ اسـت. 97/11/29

 

«سیاست فشار حداکثری» عنوان کلی برنامه‌های رژیم مستکبر آمریکا علیه ملت ایران در دوره‌ی چهارساله‌ی اخیر بوده است. این سیاست کلی در قالب برنامه‌ها و اقدامات متعددی انجام گرفته است که بررسی مجموعه‌ی این اقدامات و اهداف هر یک از آنها می‌تواند تصویر روشن‌تری از میزان موفقیت یا شکست سیاست فشار حداکثری به‌دست دهد. با هدف پاسخ به همین سؤال که سیاست فشار حداکثری به چه میزان در چهار سال گذشته موفق بوده است، در سخن هفته‌ی این شماره از خط حزب‌الله برخی از مهم‌ترین اقدامات آمریکایی‌ها در چهار سال گذشته مرور شده است.

* رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی روز ۱۳ آبان، وضعیت کشور آمریکا در ایام برگزاری انتخاباتشان را تماشایی ارزیابی کردند و انهدام آمریکا در فاصله نه چندان طولانی را پیش‌بینی کردند: « حرف سخنگویان خودشان و نویسندگان خودشان و صاحبان فکر از داخل خود آمریکا است؛ آنها این حرف را می‌زنند. در این چند سال چند کتاب نوشته‌اند، با تیراژهای بالا در داخل آمریکا منتشر شده که برخی پرده‌ها را این کتاب‌ها بالا می‌زند. یکی از این کتاب‌ها را که به فارسی ترجمه شده، بنده خواندم؛ پُر از شواهدِ همین انحطاط است.» "ترس، ترامپ در کاخ سفید" عنوان کتابی بود که رهبر انقلاب در ابن بخش از بیاناتشان به آن اشاره کردند. نشریه خط حزب‌الله در مطلبی با عنوان «آمریکای آشفته» بخش‌هایی از این کتاب را بازخوانی کرده است.

* دیگر بخش‌های نشریه‌ی خط حزب‌الله به شرح زیر است:
کلید همین‌جاست نه در کاخ سفید / مسئله روز
وحشیگری فرهنگی / کلیدواژه
تا قطع تمام وابستگی‌ها مبارزه با استکبار ادامه دارد / کلام امام
باید از پیری جمعیت ترسید / خانواده ایرانی
باید شانه زیر بار مسئولیت‌ها بدهید / دولت جوان انقلابی
علاج بیماری کرونا دست خودمان است / مطالبه رهبری
بیشتر پیشرفت‌های کشور کار بچه‌های انقلاب است / حزب‌الله این است
ماجرای یک نامه، ۲۶ آبان ۵۹ / عکس‌نوشت

 

  • Maktab al shohada
۲۱
آبان

به مناسبت سالگرد شهادت پدر موشکی ایران در 21 آبان 91

نخستین شلیک مستقل موشکیِ ایران توسط طهرانی مقدم 

ساعت 6:20 بامداد روز 21 دی 65 که یک موشک اسکاد بی به مقر فرماندهی نیروی هوایی عراق در شهر بغداد اصابت کرد، لحظه عجیبی برای سرنوشت جنگ بود. حتی خود مقامات ایرانی هم باور نمی‌کردند که بچه‌های ایرانی بتوانند نواقص را برطرف کنند و پرتاب موفقی داشته باشند، برای همین قبل از ساعت 10 صبح که رادیو عراق خبر انفجار را داد هیچ رسانه‌ای توی ایران چنین خبری را پخش نکرده بود اینکه ایران به‌تنهایی موشک هوا کرده بود

مرگ اسرائیل را آنلاین ببینید!

حاج حسن می گفت: «نابود کردن اسرائیل فقط به دست شیعه است. خود اسرائیلی ها هم متوجه شده اند و دارند کار می کنند، ما هم نباید بیکار بنشینیم.»

و حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد اصلی‌ترین و بزرگترین مرکز نظامیان امریکایی در خاک عراق

  • Maktab al shohada
۲۰
آبان

حضرت امام خامنه‌ای: دفاع فرانسه از وحشیگریِ فرهنگی یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکّه‌ی دفاع از منافقین و صدّام است. این کارها به اسلام و پیغمبر صدمه‌ای نمیزند، امّا وسیله‌ای برای شناخت این تمدن وحشی است. ۹۹/۰۸/۱۳

  • Maktab al shohada
۱۸
آبان

«آمریکا، دشمنی بزرگ‌تر از ملّت خودش ندارد؛ دنبالِ دشمنِ دیگر نگردد؛ همین دشمن هم هست که این رژیم را به زانو درخواهد آورد.

  • Maktab al shohada
۱۸
آبان

 ایران قدرتمند

شماره‌ی دویست‌وشصت‌ویکم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «ایران قدرتمند» تقدیم به روح مطهر شهید روح‌الله قربانی (تاریخ شهادت: 13 آبان 9-شهادت: حلب سوریه، توسط عناصر تکفیری-مزار: قطعهی تاریخ شهادت: 13 آبان 94 53 بهشت زهرای تهران): 

 

در این شماره نشریه حزب الله می خوانیم::

* «باید قوی شویم.» این یکی از اصول بنیادین انقلاب اسلامی برای عبور از چالش‌ها و حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مشکلات اقتصادی است که رهبر انقلاب بارها و در سخنرانی اخیرشان بر آن تأکید ورزیده‌اند. در سخن هفته‌ی این شماره از نشریه‌ی خط حزب‌الله علاوه بر بررسی این راهکار اصلی، دلائل منطقی و عقلانی انقلاب اسلامی برای ایستادگی و مبارزه‌ی با جبهه‌ی استکبار در بیانات رهبر انقلاب مرور شده است.

  • Maktab al shohada
۱۴
آبان

بسم الله الرّحمن الرّحیم
 و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌‌‌القاسم المصطفیٰ محمّد و علی آله الطیّبین الطّاهرین المنتجبین المعصومین سیّما بقیّة الله فی الارضین.


میلاد شریف پیامبر اکرم (ص)، زمینه‌ی بزرگ‌ترین حادثه‌ی تاریخی بشر
 تبریک عرض میکنم به همه‌ی بینندگان عزیز و همه‌ی آحاد ملّت ایران و به همه‌ی امّت بزرگ اسلامی، میلاد باسعادت حضرت نبیّ مکرّم و رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه الصّلاة و السّلام) را که عید بزرگی است. این میلاد شریف، زمینه‌ی بعثت نبوی را فراهم آورد که بعثت نبوی بزرگ‌ترین حادثه‌ی تاریخی برای بشر از اوّل تا آخر است. امیدواریم که ان‌شاءالله این عید بر مردم عزیزمان، بر ملّت عزیز ایران، بر همه‌ی ملّتهای مسلمان و امّت بزرگ اسلامی مبارک باشد؛ برای جامعه‌ی بشری هم ان‌شاءالله مایه‌ی برکات زیادی باشد.

 امروز سه مناسبت در کنار هم قرار دارد: یکی همین مناسبت میلاد مبارک و معظّم است -میلاد پیامبر گرامی و فرزند گرامی‌اش حضرت صادق (علیه الصّلاة و السّلام)- یک مناسبت، مناسبت هفته‌ی وحدت است که مناسبت بسیار مهمّی است، و یک مناسبت هم سیزدهم آبان است که روز مبارزه‌ی با استکبار است؛ در مورد هر کدام از اینها چند جمله‌ای را برای ملّت عزیز ایران عرض میکنیم.

  • Maktab al shohada
۱۱
آبان

شماره‌ی دویست‌وشصتم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «این است آزادی بیان؟!» 

تقدیم به روح بلند شهید ادواردو(مهدی) آنیلی (تاریخ شهادت: 17 آبان 81-شهادت: سوءقصد در بزرگراه تورینو –ساوونا در ایتالیا-مزار: تورین ایتالیا)

در پی هتک حرمت یک هفته‌‌نامه فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه‌وآله اعتراضات گسترده‌ای در جهان اسلام علیه این اقدام موهن شکل گرفت. اما رئیس جمهور فرانسه از این اقدام زشت و زننده به بهانه‌ی آزادی بیان حمایت کرد. رهبر انقلاب در پیامی خطاب به جوانان فرانسه دو سؤال جدی و بنیادین را مطرح کرده‌اند. تیتر یک این هفته‌ی خط حزب‌الله به مرور این پیام مهم اختصاص دارد.

دیگر بخش‌های نشریه‌ی خط حزب‌الله به شرح زیر است:
داوطلبان مؤمن و صالح باز هم به میدان بیایند / حزب الله این است
توصیه‌ی رهبر انقلاب: دعا برای رفع بلیه‌ی بیماری کرونا / مسئله روز
آنها که می‌خواهند به کشور خدمت کنند، تفاهم کنند / کلام امام
حصوصیت استثنائی دوران امام صادق علیه‌السلام/ انسان ۲۵۰‌ساله
نشاط یعنی حوصله‌ی کار و تحرک/ شرح حدیث
الگویی که پیامبر برای ازدواج جوانان ساخت/ خانواده ایرانی
تکیه به فرهنگ بیگانه را پایان دهیم/عکس نوشت

  • Maktab al shohada
۰۸
آبان

 

اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:


بسمه تعالی

جوانان فرانسه !
از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

سیدعلی خامنه‌ای
۷ آبان ۱۳۹۹

  • Maktab al shohada
۰۳
آبان

دو امام مجاهد؛ امام حسن (ع) و امام حسین (ع)

تشکیل نهضت در دوره امام حسن(ع)

 در بـاب صلـح امـام حسـن(ع) ایـن مسـئله را بارهـا گفته ایـم و در کتاب ها نوشـته اند کـه هـر کـس حتـی خـود امیرالمؤمنیـن (ع) هـم اگـر به جـای امـام حسـن مجتبـی(ع) بـود و در آن شـرایط قـرار می گرفـت، ممکـن نبـود کاری بکنـد، غیـر از آن کاری کـه امـام حسـن کرد...... راجع بـه صلح، از ابعـاد مختلف صحبـت کرده ایم؛ امـا حاال مسـأله این اسـت کـه بعـد از صلـح امـام حسـن مجتبی(ع) کار بـه شـکلی هوشـمندانه و زیرکانـه تنظیم شـد کـه اسلام و جریـان اسلامی، وارد کانال آلوده یـی کـه بـه نـام خلافـت - و در معنـا سـلطنت - به وجـود آمده بـود، نشـود. این، هنـر امـام حسـن مجتبـی(ع) بـود. امـام حسـن مجتبـی کاری کـرد کـه جریـان اصیـل اسلام - کـه از مکـه شـروع شـده بـود و بـه حکومـت اسلامی و بـه زمـان امیرالمؤمنین و زمـان خـود او رسـیده بـود - در مجـرای دیگـری، جریـان پیـدا بکنـد... اسلام، دوبـاره نهضـت شـد. 22/1/69

امام حسن مقتدرترین دشمن معاویه

 مشـکل از اینجـا پیـش مى‌آیـد کـه در نظـر عمـوم، « صلـح» در جملـه ى «صلـح امـام حسـن»، بـه معنـاى تسـلیم و سـازش اسـت ولیکـن مسـئله اینجـور نیسـت؛ صلـح امـام حسـن بـه معنـاى متارکـه ى موقـت جنـگ اسـت بـراى آمادگـى جهـت ضربـت زدن قاطع ِ تـر... در ضمـن صلـح نامـه، معاویـه در تاریـخ رسـوا شـد؛ بـا عمـل صلـح، بزرگتریـن دشـمن معاویـه یعنـی خـود امـام حسـن و مقتدرتریـن دشـمن معاویـه در دنیـا بـرای ادامـه ی دشـمنی خـود بـا معاویـه باقـی مانـد؛ حـزب تشـیع تشـکیل شـد و زمینـه ی انقلاب هـای بعـدی و برافتـادن و انقـراض حکومـت بنـی امیـه فراهـم آمـد؛ و خلاصـه رابطـه ی نسـل های آینـده بـا مکتـب اسلام و چهـره ی واقعـی قـرآن محفـوظ مانـد، و امکان اینکـه امروز بنده بنشـینم اینجـا و یک آیه ای را تفسـیر بکنم یـا یک جملـه ای از تاریخ صحیح اسلامی بگویم، بـرای نسـل های بعد به وجـود آمـد. این صلـح امـام حسـن. و اینجا اسـت که می فهمیـم که همـان طـوری کـه دو نفـر از علمـای قـرن سـوم هجـری در دو کتـاب جداگانـه ایـن صلـح را بـه نـام قیـام معرفـی کردنـد و «قیـام الحسـن» گفتنـد، درسـت فهمیدنـد.

دو امام مجاهد صفحه ی 105

  • Maktab al shohada
۰۳
آبان

یکی از عواملی که در جامعه از بدی ها جلوگیری می کند، نهی از منکر و منکر ساختن منکر است. نگذاریم »منکر« »معروف« و »معروف« »منکر« شود. نهی از منکر کردن، مثل این اســت که بگویید آقا چرا این کار را می کنی؟ این چه حرکت بدی است که انجام می دهی؟ یک نفر بگوید، دو نفر بگویند، ده نفر بگویند؛ بالاخره طرف مجبور می شود ترک کند؛ یعنی اگر بارها گفته شد، روحًا مغلوب می گردد. من همین امر به معروف و نهی از منکر زبانی را - ولو به شکل خیلی راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایی - واقعًا یکی از معجزات اسلام می دانم. مثلاً یک نفر کار خلافی می کند، می گویند آقا شما این کار را نباید می کردی. این مطلب را بگو و برو. می گوید او برمی گردد دو تا فحش به من می دهد. خیلی خوب؛ حاال دو تا فحش هم به شما بدهد؛ برای خاطر امر خدا تحمل کنید.اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمی کردی، بدانید اگر دعوا هم بکند، دعوایش کمتر از آنی است که با نفر اول کرده است. نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همینطور. ّبنابراین، اگر نهی از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال می کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهی از منکر واقعًا معجزه می کند. 77/12/4 *

شهید محمد محمدی، از بسیجیان پایگاه مقاومت انصارالامام تهران، در روز یکشنبه 27 مهر، هنگام انجام فریضه ی امربه معروف و نهی ازمنکر و بر اثر حمله ی اشرار در شرق تهران به شهادت رسید. تاریخ شهادت: 27 مهرماه 1399 مزار: بهشت زهرای تهران 

  • Maktab al shohada