موسسه مکتب الشهداء

🚩 ما ملت امام حسینیم- ما ملت شهادتیم

موسسه مکتب الشهداء

🚩 ما ملت امام حسینیم- ما ملت شهادتیم

🔴 اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود.

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۹
آذر

«کار جریان تحریف، آدرس غلط دادن برای حل مشکل تحریم است.»۱۳۹۹/۵/۱۰ این عبارتی است که رهبر انقلاب در مردادماه امسال در خصوص رفتار جریانی بیان کردند که میخواهند درباره راه مقابله با تحریم آدرس غلط بدهند و بگویند «اگر میخواهید تحریم برطرف بشود، در مقابل آمریکا کوتاه بیایید». جریانی که بیانات اخیر رهبر انقلاب در روز چهارشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۶ را که در آن خنثی‌سازی تحریم بر رفع تحریم مقدم دانسته شده بود، هم به‌صورت ناقص و تحریف شده بازتاب دادند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR لوح «کار جریان تحریف» را منتشر میکند.

  • Maktab al shohada
۲۹
آذر

* شماره‌ی دویست‌وشصت‌وهفتم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «تاریخ بخوانید» منتشر شد.

* در سخن هفته‌ی این شماره‌، نشریه‌ی خط حزب‌الله، اهمیت بصیرت تاریخی جوانان انقلابی را در بیانات رهبر انقلاب اسلامی بررسی می‌کند.

* همچنین خط حزب‌الله در این شماره با بررسی ۷ نمونه از مصادیق تروریسم دولتی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در غرب آسیا، نگاهی گذرا به سیاهه‌ی جنایات آنها در منطقه داشته است.

* شماره‌ی این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم، شهید رضا حاجی‌زاده تقدیم می‌شود.

  • Maktab al shohada
۲۹
آذر

  • Maktab al shohada
۲۲
آذر

* شماره‌ی دویست‌وشصت‌وششم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «قوی شجاع خستگی‌ناپذیر» منتشر شد.



* در سخن هفته‌ی این شماره‌ی نشریه‌ی خط حزب‌الله، با مروری بر بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون راه‌های «غلبه بر تحریم» در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، به این سوال پاسخ داده شده است که شیوه و الزامات غلبه بر تحریم با چه مدیرانی ممکن می‌شود؟

* همچنین در این شماره بیاناتی از رهبر انقلاب درباره‌ی «آینده انقلاب اسلامی و حرکت ملت ایران» برای نخستین‌بار منتشر شده است.

* شماره‌ی این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم، شهید اسماعیل خان‌زاده تقدیم می‌شود

  • Maktab al shohada
۱۵
آذر

شماره‌ی دویست‌وشصت‌وپنجم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «مجازات قطعی است» منتشر شد.
 
* در سخن هفته این شماره‌ی نشریه‌ی خط حزب‌الله، اصول و معیارهای اقدام متقابل نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر ضربات ناجوانمردانه و بزدلانه‌ی دشمن، همچون ترور دانشمند شهید، دکتر محسن فخری‌زاده مرور شده است. در این زمینه توجه به این واقعیت حاکم بر جهان ضروریست که عقب‌نشینی مکرر در مقابل دشمن نتیجه‌ای جز پیشروی و زیاده‌خواهی دشمن در پی نخواهد داشت و «و هیچ عقلی حکم نمی‌کند که ما برای اینکه متجاوز را وادار کنیم به توقّف، خواسته‌ی او را برآورده کنیم.» ۹۹/۵/۱۰

* «گمنامی»، ویژگی مشترک شهدای دانشمند هسته‌ای کشورمان، تا قبل از شهادتشان بوده و همین ویژگی در کنار کار و تلاش و فعالیت مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر، آنها را در زمره‌ی بسیجیان مکتب خمینی قرار داده است. «اینها نخبگانی بودند که در وادی علم و تحقیق، بسیجی‌وار کار کردند.» ۹۳/۹/۶ در اطلاع‌نگاشت این شماره، مروری داشته‌ایم بر سوابق پنج شهید دانشمند هسته‌ای کشورمان.

* دیگر بخش‌های نشریه‌ی خط حزب‌الله به شرح زیر است:

بسیجی های پیشرفت علمی

دانشجویان، باید نگهبان استقلال و آزادی باشند / کلام امام
دشمن از وجود چنین آدم‌هایی عصبانیست / حزب‌الله این است
رعایت احکام اسلامی، ضامن بقا و استحکام خانواده / خانواده ایرانی
مجموعه جوان و متدین آینده‌ی کشور را خواهد ساخت / دولت جوان انقلابی
پیروزی ملت ایران در مقابل تحمیل ذلت و وابستگی / دفاع مقدس
قرآن ما را به هم پیوند داده است / عکس‌نوشت
 
* طبق رسم هفتگی خط حزب‌الله، شماره‌ی این هفته به روح مطهر دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، شهید محسن فخری‌زاده تقدیم می‌شود

  • Maktab al shohada
۱۲
آذر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید فخری‌زاده: «دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.» ۱۳۹۹/۰۹/۰۸

 

  • Maktab al shohada
۱۲
آذر

تروریسم دولتی با همکاری سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد در چند سال اخیر دست به ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی زده است. ابعاد این ترورها و ویژگی شاخص دانشمندان شهید بر اساس بیانات رهبر انقلاب در این اطلاع‌نگاشت مرور شده است

  • Maktab al shohada
۰۹
آذر

سم الله الرّحمن الرّحیم

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم.
 

سیّدعلی خامنه‌ای
۸ آذرماه ۹۹ 

  • Maktab al shohada
۰۵
آذر

  • Maktab al shohada
۰۵
آذر

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل، و مظهر اقتدار ملی، و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است.

در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره‌ی کشوری، در فعالیتهای پیشرو علمی و فناوریهای نوین، در رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده میشود و حضور بسیج جلوه میکند. ایمان، و عزم، و احساس مسئولیت، و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانائیها و گره‌گشائیها است. و اینها خود نعمتها و موهبتهای خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دائمی، آنها را حفظ کرد و بر آن افزود.

بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ی خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند. موفق باشید ان‌شاءالله.

سیّدعلی خامنه‌ای
۵ آذر ۱۳۹۹

 

  • Maktab al shohada